Zmiana nazwy systemu
DEX66-
Opublikowano: 30 marzec 2011
-
Odsłony: 6152
Z nazwą systemu spotkamy się w kilku miejscach, więc zacznę od samego początku chronologicznie. Dodam na wstępie, że przydadzą nam się takie programy jak ResHacker, PE Explorer, jakis lepszy edytor grafiki i czasem MSpaint.
1. Pierwszy raz ujrzymy nazwę naszego systemu zaraz po rozpoczęciu instalacji.
Odpowiedzialny jest za to instalator tekstowy SMSS.exe który znajdziemy w folderze 'i386/system32/' na obrazie płyty. Gdy otworzymy go w programie PE Explorer i przejdziemy do zakładki 'Resources' (np. CTRL+R) musimy znaleźć w drzewku takie pozycje: message table->1->Block 0x00002AF8h - 0x00002B00h
Klikamy na ten block 2 razy i podmieniamy nazwę w odpowiednim miejscu pamiętając żeby na końcu zostawić %0.
Dajemy OK, YES i zapisujemy nowy plik. Ciekawscy mogą poczytać i zedytować inne bloki w pliku
2. Nazwa systemu wystąpi także w instalatorze graficznym za który odpowiadają pliki winntbbu.dll i winntbba.dll oraz plik syssetup.dll
WinntbbX.dll mają takie same zasoby graficzne, możemy w nich zmienić tło instalacji i bilboardy (teksty napisów) do tego przyda się program WinntbbuED.
Natomiast żeby umieścić nazwę systemu w miejscu napisu 'Instalacja zostanie ukończona za około' na inny napis otwieramy pliksyssetup.dll w PE Exlorerze i znowu szukamy string->74 i zmieniamy jego zawartość jak nam się podoba. Ja zrobiłem to tak:
Oryginał:
Zmieniony:
Efekt: (napis po lewej)
3. Nazwę systemu możemy umieścić w bootscreenie, odpowiadają za to 4 pliki które trzeba edytować: ntkrnlmp.exe , ntkrnlpa.exe ,ntkrpamp.exe , ntoskrnl.exe. Każdy plik ma takie same zasoby graficzne wiec opis bedzie na jednym z nich. Otwieramy plik i podmieniamy bitmapy 1, 4, 6, 7, 8, 14, 15.
Bitmapy 6 i 7 ujrzymy gdy komputer bedzie coś wykonywał w czasie rozruchu, np. sprawdzał dysk:
Szerszy opis zmiany bootscreena znajduje się TUTAJ
4. Nazwę systemu zobaczymy we właściwościach systemu (właściwości komputera lub Win+PauseBreak) Za ten plik odpowiada sysdm.cplktóry otworzymy w ResHackerze
Zmieniamy linijki 52 na 92, 53 na 93, 54 na 94, 55 na 95.
W cudzysłowy przed tymi liczbami wpisujemy własny tekst.
Możemy sobie dobrać szerokość linii za pomocą myszki
A gdy skonczymy to dajemy 'Compile Script' i można zapisać plik.
5. Nazwę systemu zobaczymy gdy wpiszemy w uruchom: winver.exe albo w okienku explorera klikniemy w 'pomoc->windows - informacje' odpowiedzialny jest za to plik shell32.dll. Musimy podmienić w nim bitmapy 130, 131 a dla pewności jeszcze 146, 147, 148, 149.
6. Gdy wciśniemy klawisze Win+L żeby zablokować komputer ujrzymy znowu nazwę naszego systemu. Odpowiada za to plik msgina.dll w którym musimy podmienić bitmapy w nazwą systemu wszystkie jakie znajdziemy. Możemy też podmienić ikonę 15 - zablokowanego komputera na inną, polecam to zrobić w ResHackerze bo PE Explorer podmienia ikony tylko o tej samej głębokości bitowej a ta ikona ma chyba tylko 4bity, ResHacker podmieni na 32bitową bez problemów.
Wszystkie pliki po edycji należy potraktować programem modifyPE.exe, jest to opisane w tym dziale tutaj.
Często pliki występuja w postaci z rozszerzeniem .dl_ , .ex_ itd...
Należy w takim wypadku rozpakować plik np. 7zip'em i dopiero go edytować. Po skończonej edycji należy go spakować spowrotem przez polecenie 'makecab plik.roz' w wierszu polecenia (gdzie plik.roz to nazwa pliku i rozszerzenie po kropce).
Poradnik by automizzer
Ostatnio komentowane
-
Decyzja o zamknięciu Forum WindowsMX.pl
Quick Hookups Made Simple in ... -
Decyzja o zamknięciu Forum WindowsMX.pl
No Strings Attached: Discover Local ... -
Decyzja o zamknięciu Forum WindowsMX.pl
Quick Hookups Await in Your ... -
Decyzja o zamknięciu Forum WindowsMX.pl
Girls from your town -
Decyzja o zamknięciu Forum WindowsMX.pl
Find Beautiful Girls from your ...
Komentarze